top of page

מה אוכלים היום? מתכון וסיפור משפחתי עם משפחת פסס

חן פסס (מעצבת גרפית בעמותת סנונית), נשואה לטל (יוצר קולנוע) ואמא של נועם (ג'2), יובל (א'2) ותמרה (גן סיגי), מספרת לנו על חולשה למתוקים ומפרגנת במתכון מיוחד לשבועות לעוגת ביסקוויטים חלבית טעימה במיוחד



מתכון לעוגת ביסקוויטים – חן פסס

יש לי חולשה למתוק. מודה באשמה. בדגש על שוקולד, ואם הוא בא לצד גלידה, בתוך או לצד עוגה או קצפת זה בכלל חגיגה.

בבית שבו גדלתי העוגות נחלקו ל-2 סוגים עיקריים: עוגות יבשות ועוגות קרם.

עוגת קרם נקראה לעיתים גם "עוגת 24 שעות" שכן היינו צריכים להמתין בסבלנות שהעוגה תצטנן לילה במקרר בטרם הסתערנו עליה – מבחינתי זה תמיד הפך אותן למפתות עוד יותר.


לפני שנה ביום ההולדת של יובל החלטנו לחגוג עם המשפחות משני הצדדים.

חמותי (שתחיה) הכינה עוגת שמרים שוקולד מעולה ועסיסית וכשהגיעה שעת חלוקת העוגות היא שיווקה את העוגה שלה אל מול עוגות נוספות שהתחרו על קיבתם של החוגגים. אחי הגדול (לאחר שטעם כבר כמה סוגי עוגות) בא ודגם גם מהעוגה המדוברת ושאל – "מי הכין את העוגה היבשה?" במטרה להחמיא לאופה המדופלמת. חמותי, בפרצוף חמור סבר לקחה את המחמאה כעלבון קשה לכישורי האפייה (המאוד טובים שלה) וכמעט נידתה אותי מהמשפחה תוך חזרה על המפשט : "העוגה יצאה עסיסית מאד – למה יבשה?!"

אז עוגת השמרים שלה היא בהחלט לא יבשה, אבל בואי, סנדרוש, עוגת קרם זו ליגה אחרת, ואם היא שכבה לילה במקרר אז בכלל אין על מה לדבר...

בזמן האחרון נועם פיתח חיבה לעוגת ביסקוויטים – כן, נו זאתי הקלאסית שכל משפחה הכי פשוטה מכינה ביום העצמאות בלי מיקסר ועם אמצעים פשוטים פשוטים.

לא יכולתי שלא לשתף את הילדים בסרטון הכה נוגע ללב של אשת ראש הממשלה מכינה את עוגת הבית שלהם ומיד בתום הצפייה מעוררת הצחוק מהול בבכי הזמנתי אותם להצטרף ולהכין את העוגה כמו שהיא באמת אמורה להיות – פשוטה, מלאה בשמנת ומוקצפת לתפארת מדינת ישראל.


מצרכים:

לתבנית פיירקס מלבנית (אפשר גם בכל כלי אחר שיש לו קצת עומק לכמה קומות)

חבילת ביסקוויטים פתי בר (כזאת עם 2 שרוולים שלא משתמשים בהכל)

2 שמנת מתוקה להקצפה 38%

1 גביע גבינה לבנה 9% (אפשר גם 5%)

1 גביע שמנת חמוצה 28% (אפשר גם 15% ואפשר גם עוד גבינה במקום שמנת)

1 כוס חלב

1 אינסטנט פודינג וניל

2-3 כפות אבקת סוכר

תמצית קפה נמס/אספרסו או מעט ליקר קפה/אייריש קרים/שוקולד

טבלת שוקולד חלב/מריר לבחירתכם

אופן ההכנה:

במיקסר מערבבים 2 שמנת מתוקה, כוס חלב, אינסטנט פודינג ואבקת סוכר לקצפת יציבה. מנמיכים מהירות ומוסיפים את הגבינה והשמנת החמוצה – מגבירים שוב ונותנים עירבוב סופי בלי לשבור את הקצפת.

בינתיים בזמן שהקצפת מתערבבת לה מניחים בכלי רחב ביסקוויטים ושופכים עליהם חלב עם תמצית קפה/ליקר שחומם מעט במיקרו לריכוך מהיר – (במתכון *שלי* חשוב מאד שיתרככו, בעיקר אם אין לכם באמת זמן ללילה במקרר כי אם הביסקוויטים עדיין קשים כשאוכלים זה מבאס את העוגה. טל, האיש שלי חולק על דעתי וחושב שטבילה בלבד בחלב קר מספיקה אבל נסכים שלא להסכים כי אני מכינה את העוגה).

מסדרים יפה את הביסקוויטים מהר לפני שהופכים לקווץ' בתבנית העוגה ומורחים 1/3 מהקרם מעל בצורה אחידה ונדיבה. **אם מתכוונים להכין רק 2 שכבות ביסקוויטים אפשר להשתמש במחצית מהקרם כבר עכשיו ולפנק בשכבה שבא לישון בתוכה.

מסדרים שכבה נוספת של ביסקוויטים מאושרים ששחו בחלב שיכור ועליהם עוד שכבת קרם ומעליהם שכבה שלישית ומעליה את יתרת הקרם.

מיישרים יפה ומפוררים מעל חפיסת שוקולד שגירדנו בפומפייה גסה או בסכין חדה בשיטה שאמא שלי לימדה אותי (ולא בשיטה של שרה על פומפייה של בית בובות). מכסים בניילון נצמד ומעבירים לקירור.

מומלץ לתת לה לילה במקרר, אבל אם יש אורחים או ילדים חמודים שמבקשים אפשר גם אחרי 4-5 שעות להתפנק עליה בהחלט.


בתאבון!

bottom of page